فریاد خاموش

روزهای زندگی ..همچون مشق های خط خورده دوران کودکی ماست

فریاد خاموش

روزهای زندگی ..همچون مشق های خط خورده دوران کودکی ماست

به یاد سهراب

سهراب را  از کودکی شناختم با « در گلستانه » و صدای «شهرام ناظری» - که در ذهن کوچکم صدای سهراب بود - و بعد از یک وقفه چندساله به مدد هدیه گرفتن «هشت کتاب» دوباره به شعرش مبتلا شدم و این بار نگاهش جزء لاینفک اندیشه ام شد...

من با « هلا » سلوک ها کرده ام/ با «چند»  « تا گل هیچ » رفته ام . « نیایش »  را زمزمه ها کرده ام  و نگران شدم از شنیدن «دنگ»  ِ ساعت . من گاه فالم را با شعر سپهری می نوشم :

                                          من تو را زیستم  ای نزدیک!

اینجا میخوام به یاد روح بزرگش و به پاس احترام به نان و نمکی که چندین سال از خوان گسترده نگاه و اندیشه و عرفان و سلوکش خورده ام  تنها برخی تک بیت های او را بنویسم . بیتها و مصرعهایی که کمی تأمل روی آنها آدمی را می رساند به « امکان یک پرنده شدن » :

 

  • گاه زخمی که به پا داشته ام / زیر و بم های زمین را به من آموخته است...
  •  
  • هنوز برگ / سوار حرف اول باد است...
  • و گاه در رگ یک حرف خیمه باید زد...
  • گاه تنهایی صورتش را به پس پنجره می چسبانید/ شوق می آمد دست در گردن حس می انداخت...
  • من قطاری دیدم که سیاست می برد (و چه خالی می رفت)...
  • جنگ خونین انار و دندان...
  • رایگان می بخشد نارون شاخه خود را به کلاغ...
  • و بدانیم اگر کرم نبود زندگی چیزی کم داشت / و اگر خنج نبود لطمه می خورد به قانون درخت...
  • چرا مردم نمی دانند که لادن اتفاقی نیست...
  • یاد من باشد تنها هستم / ماه بالای سر تنهاییست...
  • هیچ کس زاغچه ای را سر یک مزرعه جدی نگرفت...
  • پرده را برداریم / بگذاریم که احساس هوایی بخورد...
  •  

من و دلتنگ / و این شیشه خیس.

می نویسم / و فضا .

می نویسم و دو دیوار و چندین گنجشک .

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
وصال--درد دل عاشق ومعشوق-- یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ب.ظ http://gonjishk.blogsky.com/

سلام
وبلاگ قشنگی داری

درد جهان تا می توانی ساده و یک رنگ باش

قالی از صد رنگ بودن زیر پا افتاده است

علی یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:19 ب.ظ http://www.alisalar.blogsky.com

سلام :
من بروزم خوشحال میشم سر بزنید
نظر فراموش نشه

گندم یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ب.ظ


«گروپ اسرار ماوراء شروع به کار کرده است»

با عضویت در این گروپ می توانید ایمیل های گروپ در موضوعات زیر را دریافت کنید:

اسرار و رموز زندگی، موفقیت، ارتباط با ماوراء و شناخت حقیقت نامحدود انسان
اعمال خارق العاده و استثنایی
کتاب های الکترونیک نایاب و ارزشمند (رایگان)
کلیپ های جذاب و جدید
معرفی سایت ها و وبلاگ های برتر
...

http://groups.yahoo.com/group/Asraremavara

رهگذر یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:39 ب.ظ http://sharhnameh.blogfa.com

فضایی که بر وبلاگت حاکم کرده ای، پر است از اکسیژن و سر شار از حیات.اینجا که می آیم چند نفس عمیق می کشم، اکسیژن را ذخیره می کنم. عطر شکوفه های سهراب که در قالب کلمه ماندگار شده، آدم را مست میکند.دلت نمی خواهد که بروی.

someone یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:54 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام
با شعرهای سهراب خیلی خاطره دارم ...
یک دوره زندگسم مطعلق به اون می شه ....

راستی باز هم پرسیدم .. دکتر حتی نمره ها را هم نیاورده ...


موفق باشی

به روزم

سارا سه‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:13 ب.ظ http://sogande-eshgh.blogsky.com

´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶
´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´´´´´´ ´¶¶
´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´یـــــــــــــه ســـــــر بـــــیا´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد