فریاد خاموش

روزهای زندگی ..همچون مشق های خط خورده دوران کودکی ماست

فریاد خاموش

روزهای زندگی ..همچون مشق های خط خورده دوران کودکی ماست

بی قانونی

 

 

 

 

ان روزها

که قانون نخوانده بودم

می پنداشتم

قانونِ محبت ، دوستی و عشق

همیشگی و غیر قابل تغییر است

قانون به من یاد داد

که

قانون هم مشمولِ مرورِ زمان می شود

......

...

.

ان روزها

تصور می کردم

کسی را به جرم دوست داشتن

 به جرم محبتی کهنه و ماندگار

 مجرم نمی خوانند

قانون امّا

به من اموخت که

گاهی قانون

عطفِ بما سبق می شود

.......

...

..

.

همیشه فکر می کردم

اگر به کسی محبت وافری داشتی

باید صریح بگویی

قانون

یاد داد که

اقرار

از ادلّه ء اثبات جرم است

.....

...

..

.

و قانون یاد داد .............

.................

............

.......

...

که

 ندانستنِ قانون 

بهتر

است

نظرات 1 + ارسال نظر
مهتاب سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ب.ظ http://friendship.blogsky.com

می گل عزیز ندانستن قانون مشکلی را از ما حل نمی کنه چون در نهایت قانون به دست یک انسان نوشته شده و در واقع ما به اسارت دست نوشته های خود در امده ایم . زمانی برای یک تحقیق با زندانی هایی برخورد کردم که جرمشان دفاع از خود بود در زمان خطر اما اکنون منتظر حکم اعدام بودند . دیدن دختران هم سن و سال خودم در چنین وضعیتی من را به این فکر فرو میبرد که چرا قانون فقط با ادله و مدارک سر و کار داره در صورتی که انسان با احساسات زاده شده با چیزی مثل ترس که وقتی به سراغش بیاد به تنها چیزی که نمی اندیشد دلیل موجه برای آرام بودن و تسلیم مرگ شدنه . و در نهایت به یک پاسخ عذاب آور تر میرسیدم که قانون را انسان نوشته .
سربلند و سلامت باشی
به امیددیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد